Annemijn Tasche afstuderen bij Clockwork

Een praktijkgerichte opleiding als die aan de Inter College Business School wordt, hoe kan het ook anders, altijd afgesloten met een afstudeerstage. Annemijn Tasche zit er op het moment middenin. Ze heeft nog iets minder dan een maand te gaan dus het diploma is in zicht, maar niet voor ze haar onderzoek bij Clockwork BV heeft afgerond.

“Clockwork is een Digital Agency en een dochteronderneming van Ordina. Clockwork doet eigenlijk alles van strategie tot het daadwerkelijk maken van digitale producten en/of diensten. Dan kun je bijvoorbeeld denken aan websites en apps. Zij hebben mij gevraagd of ik onderzoek wil doen naar digitale acceleratie. Ik zie dat als een belofte die zij willen doen aan hun klanten en de vraag aan mij is eigenlijk om te onderzoeken wat die belofte in moet houden.”

De eerste vraag die dan naar boven komt is: wat is digitale acceleratie? “Dat ben ik als eerste gaan onderzoeken. Dat heb ik gedaan door intern een aantal interviews te houden, een interview te doen met een externe deskundige op het gebied van digitalisering en ik ben langs een aantal klanten van Clockwork geweest. Wat ik nu kan zeggen over de definitie is dat digitale acceleratie eigenlijk digitale transformatie en de versnelling daarvan is.”

Hoe relateert dit onderzoek aan de opleiding bedrijfskunde aan Inter College? “Het bedrijfskundige stuk is dat ik inventariseer wat de knelpunten zijn die bedrijven ervaren om digitaal te transformeren en die versnelling daarin te hebben, hoe Clockwork daarop kan inspelen, wat ze daarbij nodig hebben en wat dat hun oplevert en wanneer.”

Annemijn vertelt enthousiast over het onderzoek en haar stage, maar we gaan toch even terug in de tijd. Waarom heeft Annemijn ooit voor Inter College gekozen? ”Ik deed eerst een andere studie maar dat bleek niets voor mij te zijn. Toen ben ik gaan rondkijken en besloot ik bedrijfskunde te doen. De reden om voor Inter College te kiezen, was voor mij dat leren uit boeken niet mijn sterkste punt is. Tijdens een open dag volgde ik een proefles marketing van Fred … en ik was onder de indruk van hoe hij de theorie koppelde aan de praktijk. De praktijkgerichte aanpak met veel projecten en bedrijfsbezoeken heeft voor mij wel de doorslag gegeven.”

Wat voor Annemijn het meest leerzame is geweest in de jaren die ze op Inter College doorbracht is de pop-up store die studenten in het derde jaar moeten opzetten. “Ik heb met een aantal medestudenten een winkel in de Warmoesstraat opgezet waar je verschillende sappen en vegan ijs kon kopen. Het leuke en leerzame aan de pop-up stores is dat het allemaal echt is. Je hebt te maken met echte problemen die je zelf moet oplossen, anders gaat het iemand geld kosten. Het is niet als een tentamen waar je een herkansing voor kan doen als je het niet haalt.”

Terug omhoog